Privacyverklaring

PRAKTIJK EXTRALENT

Versie van 25 mei 2018

Bedankt voor je bezoek aan onze website www.praktijkextralent.nl waar je terecht kunt met al je vragen, zorgen of moeilijkheden als het gaat om hoogbegaafdheid. Kinderen, pubers, (jong) volwassenen, scholen, kindercentra en gemeentes zijn welkom bij ons. Wil je een kennismakingsgesprek plannen? Dat kan! Stuur daarvoor een mail naar ons via het contactformulier, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Wil je ons werk volgen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief via het contactformulier of door een mail te sturen naar info@praktijkextralent.nl. Wanneer je dat doet laat je online sporen na en/of persoonlijke gegevens achter.

Dat vraagt om bewust informeren en beveiligen

Als onderneming zijn wij verplicht je te informeren over de omgang met je persoonsgegevens. Wat ermee gebeurt, met welk doel, en hoe ze worden bewaard en beveiligd. Dat staat verwoord in deze Privacyverklaring. Deze dient beknopt, transparant, begrijpelijk en gemakkelijk toegankelijk te zijn. Iets wat ook past bij waar wij als praktijk (onder andere) voor staan.

Je gegevens worden zorgvuldig, vertrouwelijk en respectvol behandeld

Uiteraard! Als je je aanmeldt voor de nieuwsbrief gebruiken wij je gegevens alleen voor dat doel. Als je een gesprek aanvraagt via het contactformulier, gebruiken wij je e-mailadres of telefoonnummer om contact met je op te nemen. De persoonlijke toelichting die je er eventueel bij vermeldt, verlaat onze mailbox niet. Over dat alles hieronder in detail meer. Voor een intakegesprek vragen we je om een intakeformulier in te vullen. De inhoud daarvan gebruiken we om de begeleiding in onderling overleg zo passend mogelijk te maken.

Over welke persoonsgegevens gaat het precies?

Doordat je de website bezoekt en het contactformulier invult, worden je persoonsgegevens verwerkt: voor- en achternaam, adresgegevens, telefoonnummer, e-mailadres, IP-adres (het adres vanaf waar de website is bezocht, oftewel de gebruikte internetverbinding) en gegevens over je activiteiten op de website. Bij een intakeformulier worden naast de personalia ook eventuele test- en toets gegevens gevraagd en wordt er gevraagd om een hulpvraag te formuleren en eventuele andere bijzonderheden te vermelden.

Waarom worden die opgevraagd?

We vragen deze om contact met je op te kunnen nemen en om de dienstverlening te kunnen uitvoeren. We gebruiken je naam en contactgegevens logischerwijs om contact te onderhouden en je te informeren over relevante, aan de begeleiding gerelateerde zaken. De begeleiding is inclusief alle support buiten de sessies om, en alle informatie die je per mail deelt, slaan we zorgvuldig op. Telefonisch gedeelde informatie wordt niet schriftelijk vastgelegd. Je gegevens worden tevens verwerkt om nieuwsbrieven (indien je je hiervoor aangemeld hebt) te versturen of je anderszins te informeren over onze bedrijfsactiviteiten, en om bezoekersgedrag te analyseren ter verbetering van de website.

Wat gebeurt er niet met je gegevens?

Je gegevens worden niet verkocht aan anderen. Ze worden ook niet gebruikt om uitgebreide bezoekersprofielen samen te stellen, noch voor besluitvorming op basis van geautomatiseerde verwerkingen (dat wil zeggen, door computerprogramma’s of -systemen zonder tussenkomst van een mens).

Worden je gegevens met derden gedeeld?

Ja, uitsluitend als dat noodzakelijk is vanwege een wettelijke verplichting of een gerechtvaardigd belang zoals redelijke bedrijfsuitoefening:

  • bank, vanwege de verwerking van betalingen
  • belastingadviseur en accountant, vanwege inzage in facturen met adresgegevens
  • websitehoster, voor de opslag van gegevens uit contactformulieren
  • Google Analytics, voor de analyse van bezoekgegevens website Met deze ‘verwerkers’ zijn verwerkersovereenkomsten gesloten.

Regelmatig hebben we ook contact met scholen of gemeenten. Wij delen alleen informatie met hen op jouw verzoek en met jouw uitdrukkelijke schriftelijke toestemming. Het staat je uiteraard vrij om zelf je eigen gegevens te delen met deze instanties.

Nieuwsbrief

Onderaan iedere nieuwsbrief vind je de mogelijkheid om je gegevens aan te passen of om je af te melden.

Wat gebeurt er terwijl je surft?

Technische en functionele cookies worden gebruikt om onze website naar behoren te laten werken en het gebruiksgemak te garanderen. Daarnaast worden via Google Analytics algemene bezoekgegevens bijgehouden, waaronder het IP-adres.

Cookies – laat ze voor je werken

Een cookie is een klein en eenvoudig tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan een website wordt opgeslagen op je computer of mobiele apparaat. Via de instellingen van je internetbrowser kun je je afmelden voor cookies (niet meer opslaan), alle eerder opgeslagen informatie verwijderen, en een melding laten geven bij verzending van een cookie. Let er wel even op dat sommige websites minder goed kunnen functioneren als je alle cookies uitschakelt.

Google Analytics – op privacy-vriendelijke wijze

Daarmee wordt bezoek- en klikgedrag op de website geanalyseerd. Die informatie wordt door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten en verwerkt in rapporten over het functioneren van de website. Op de websites van Google en Google Analytics vind je hun privacybeleid met meer informatie.

Dit verzamelen van gegevens gebeurt op een privacy-vriendelijke manier; het unieke klantgedeelte van het IP-adres heb ik geanonimiseerd, ‘gegevens delen’ is uitgezet, en er wordt geen gebruik gemaakt van een combinatie van andere Google-diensten met Google Analytics.

Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Hier hebben wij als praktijk geen invloed op.

Je gegevens zijn goed beveiligd

We nemen de bescherming van je gegevens serieus. Daarom slaan we je gegevens op in een goed beveiligde cloud.  Daarnaast zijn onze computers met passende en doelmatige technische maatregelen beveiligd, en de website maakt gebruik van een betrouwbaar SSL-certificaat. Een SSL-verbinding kun je herkennen aan het slotje en het woord ‘veilig’ voor de url (momenteel nog in constructie voor deze website).

Hoe lang blijven je gegevens bewaard?

We bewaren je gegevens niet langer dan nodig is om de doelen te realiseren, waarvoor je gegevens worden verzameld. Concreet: de gegevens van bestaande cliënten worden niet langer bewaard dan vijf jaar na afloop van de laatst genoten begeleidingssessie. De gegevens van potentiële cliënten worden niet langer bewaard dan één jaar na het eerste contact indien er geen overeenkomst tot stand komt. Er is een uitzondering: net zoals elk bedrijf wettelijk zijn wij verplicht onze administratie, inclusief facturen met adresgegevens, zeven jaar te bewaren.

Klopt er iets niet, wil je je gegevens inkijken of laten verwijderen?

Neem contact met ons op en we maken het voor je in orde, uiterlijk binnen vijf werkdagen. Mocht je er aanleiding toe zien, dan kun je bezwaar maken tegen de verwerking van je persoonsgegevens en/of een klacht indienen bij de Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens.

Heb je tips, vragen of andere feedback?

Neem ook dan contact op via:

Praktijk Extralent

Wulplaan 1

6713 BT Ede

KvK 70482934

AGB code: 98102917

Wij zijn aangesloten bij Klachtenportaal Zorg

www.praktijkextralent.nl

info@praktijkextralent.nl

+31 6 41323046

Dank voor het lezen. Groet namens het team van Praktijk Extralent!